2006. dec. 31.

Prognózis 2007-re


Tükröm-tükröm mond meg nékem... hova tettem a látók
övem?! Meg is van! Szóval, akkor most egy kis jövőbe tekintés következik, boszorkányos praktikák nélkül. Pusztán gondolati alapon. Természetesen, a következők alapján nem érdemes tőzsdézni, ahhoz inkább Yoda mestert kéne megkérdezni. Bár ő is azt mondaná, a jövő ködbe vész... (vagy inkább, hogy mozgásban van?)

Hogy egy nagyjából biztos tippel kezdjem, 10 jósból 9 a Guglira esküszik. Még a vak is látja
(pl. Teirésziász), hogy hihetetlen ütemben nő az informatikai mammutcég, és idén is elég jó érzékkel vásárolta fel mindazt, amiben fantáziát lát. Jövőre talán már készen is áll majd, hogy saját fejére tegye a koronát, legyőzve riválisait. Persze, nagyot is lehet bukni... Mindenesetre a Májkroszoft is próbálgatja szárnyait a számára eddig idegen területeken, mint pl. zenelejátszók és játékkonzolok. Hosszabb távon megtérülhetnek, rövi távon meg elviseli a veszteséget is. Mert megtehetik. Mindenestre a Vista elég lassan fog csak elterjedni, bár amennyire piacuralók, erre azért nem mernénk fogadni. A Sony rosszabb helyzetben van, egyrészt lépéshátrányban van a játékkonzolok piacán, másrészt a Blue-ray-jel formátumháborúba keveredett, amiből lehet, hogy ismét vesztesen kerül ki. Meglátjuk, élhet egymást mellett két elég hasonló adathordozó... Ami az őrült fejlődést illeti a hardware-ek és adathordozók területén, egyelőre szétcsúsztak az igények és a kínálat adta lehetőségek. De nem kell félni, már a virtuális valóság kapujában vagyunk a hiperreális játékokkal és számítógépes animációkkal, szóval mindig lesz szükség atomgépekre.

Új év kezdődik, és nyakunkon a filmes díjkiosztók. Ahol persze úgyis azok kapják a díjakat, akiknek mi, egyszerű nézők nem biztos, hogy adnánk. Szerintem direkt a bosszantásunkra csinálják... Elsőként az Arany Glóbuszokat (és nem egy mustárnév, bár úgy hangzik) vágják az emberek fejéhez, rögtön január 15-én. A Tégla igencsak esélyes, na meg Boratot is zabálják mostanság, Leo-t meg biztos-ami-biztos alapon két filmért is jelölték. Ezek után égő lenne... Én azért Fore
st Whitakerért szurkolok, pláne, ha már ennyit foglalkoztam mindenféle diktátorok lelki ügyeivel. Helen Mirren-t én biztos befutónak tekintem, szerintem el is mehetne főállásban királynőnek. Mondjuk én az eredeti Erzsébetet is bírom... Johnny Depp meg igazán megérdemelne már valamit Sparrow kapitányért, meg hogy feltámasztotta a kalózos filmek műfaját. Jack Nicholsonnak is pottyanhat valami, de erős a kategóriája. Clint "Keletfát" is kétszer jelölték, nagy favorit ő az utóbbi években, de talán most már elszégyellik magukat a zsűritagok, és Scorsese-t is megjutalmazzák, mint legjobb direktort (ez értelemszerűen elsősorban az Oscar-ra vonatkozik). Mert tényleg az egyik legjobb a ma élők közül... Természetesen kiváncsian várom Iwo Jima eposzát is, a két oldal szemszögéből, úgyhogy hajrá Clint! Nagy szívfájdalmam viszont, hogy a Dr. House-t nem jelölték. Úgyhogy hajrá Hugh Laurie! A Lost nem hoz lázba, úgyhogy akkor már inkább a debütáló Heroes. Állítólag jön hozzánk is... A hölgyek körében Ellen Pompeo erősnek tűnik, hajrá "Miss McCsábító"!
És persze jönnek az arany kopaszok február 25-én... De arra majd csak a glóbuszok után tippelek.

(folyt. köv.)

Nincsenek megjegyzések: