2007. márc. 4.

Képregényadaptációk reneszánsza


Valahogy nagyon rákaptak mostanság a ronggyá olvasott comicokra a filmesek. Több-kevesebb sikerrel. Inkább kevesebbel... Ami kiemelkedő lett szerintem, az a Batman: Begins és a Sin City. A többi azonban felejthető. Lássuk tehát a
közeljövő opuszait:


Ha már Hősök, íme egy szuperkuty, ami még rajzolva lehet éppen aranyos is, na de filmen... Nem akarok látatlanul az Underdog világáról nyilatkozni, de valahogy soha nem rajongtam a vásznon a beszélő állatokért. A trailer azt hiszem önmagáért beszél, részemről no comment. Frakcs!

A TMNT már ismeretesebb számunkra, hiszen ki ne nézte volna
rajzfilmen, ahogy Szecska mester kiosztja a bugyuta nindzsa teknőcöket. Arról nem is beszélve, hogy a reneszánsz művészek neveit előbb tanultuk meg a mutáns zöld harcosokról, mint magukról a művészekről. Most tehát egészestés pizzazabálás vár ránk, de lehet, hogy ismét romlottkaját kapunk.


A teknőcök után jöjjenek az alakváltó robotok. A Transformers volt az egyetlen képregény, amit életemben olvastam, monjuk annak is csak egyetlen számát, amit minden nyáron átnyálaztam a Balcsin. Mit mondjak, nem voltam soha gépregényrajongó... A téma természetesen megfilmesítésért kiáltott. Miután hónapokig csak azt bámulták a trailerezők, hogy egy robotszerű izé szétzúzza az emberek egyik marsjáróját, most végre van új előzetes, amiben már röpködnek a tankok, és zúznak az Álcák. Optimus ruleZ!

A Pókember már a trilógiánál tart, így nem kell bemutatni. Venom mindig is a legkedveltebb antihősök közé tartozott, így sokan várják feszülten a folytatást. Én mondjuk az első kettőt sem láttam, és valahogy nem is vonz Tobey Maguire a négyzethálós latexében.

Ha már képregény, és megemlítettem a Sin City-t, akkor nem hiányozhat Frank Miller 300 című képregényének megfilmesítése sem. Leonidász és 300 spártai a piercinges Xerxész százezrei ellen. "...Megcselekedtük, amit megkövetelt a haza." Nyílzápor, ocsmány szörszülöttek, spártai szuperhősök. És persze a Sin Cityből ismert lenyűgöző látványvilág. A Sin City folytatását azért jobban várom. Íme egy rakás trailer.

Végül jöjjön a már nálunk is futó lángfejű ízirájder, A szellemlovas. Nicholas Cage ismét a mélyponton, csak abban reménykedhetünk, hogy a készítők ezt direkt szánták ilyen bénának. Ha már rosszul is néz ki egy ilyen adaptáció, akkor komoly baj van. Mégiscsak a vizualitásról szól egy képregény...


Nincsenek megjegyzések: