2007. márc. 6.

Kapszulába zárt idő




A minap belefutottam az Időkapszulás reklámba. Hiába volt ott rajta kisbetűkkel, hogy ne a mozikban keressem, el sem tudtam képzelni, hogy ez nem valami idétlen film. Mert valahogy mégiscsak ezt próbálja meg elhitetni velünk ez a reklám. Ha meg nem, akkor nagyon idétlen. Egyszóval, a félrevezetésért én helyben dijóbatörésre ítéltem az alkotóbrigádot.


Maga az időkapszula egy érdekes dolog. Kissé bogarasnak mondanám. Arról van szó, hogy az emberek apró vagy éppen nagyobbacska kapszulákban az utókor számára hátrahagynak valamit. Természetesen van grandiózus prodzsekt, amely az apokalipszisra tervez, de vannak személyes hasznosításban utazók is. Maga az ötlet nem újkeletű, hiszen számos régészeti lelet szolgált az utókor számára elfeledett kultúrák üzenetéül, de maga a kifejezés 1937-től használatos és New York városa hajtotta végre az elsőt az 1939-es Expo alkalmával. Tulajdonképpen, az alapkőletétel is valami ilyesmi. A fő probléma természetesen az, hogy a legtöbb hordozó- és védőanyag idővel roncsolódik. Még az alig százéves kapszulák többsége is beázott, elrozsdásodott, míg a bennük tárolt papírok elporladtak. Nehéz olyan anyagot, üzenetközvetítőt találni, ami kbírja az idő viharait. Ebben is az ókoriak alkották a legnagyobbat, hiszen a piramisok és az agyagtáblák bizonyúltak eddig a legtartósabbaknak. De azért lehet próbálkozni szuperötvözetekkel, meg az űrbe való fellövéssel. Egyszóval, fel bádogdobozokat ásni a kertbe! Ki mit tenne bele?





4 megjegyzés:

Névtelen írta...

öcsémet

Dr. Túra írta...

Hé, mondom, hogy romlandót nem ér! :)

Orange Green írta...

Ezen a reklámon eldobtam az agyam én is... És bár nem tartom magam hülyének, mégis időbe telt, mire felfogtam, mi is ez... Mit is akar. Főleg, hogy csak a filmet figyeltem. A reklámot nem. :)

Egyébként én magamat raknám bele hibernálva. Nem azért mert akkora érték lennék a jövőnek. Csak mert szeretnék egy olyan korban ébredni,amiben kevesebb a hülye...

Orange Green írta...

jahha,és itt jelzem, hogy maradtam blogolos. szóval innentől ott tessék keresni engem :) Már aki keres.